Екібастұз қ. ГРЭС-1 аумағындағы жазатайым оқиға бойынша ақпарат
2024 жылғы 4 сәуірде "Б. Нұржанова атындағы ГРЭС-1" ЖШС кәсіпорнының кірме жол...
2012 жылдың 15 мамырындағы №77 Ц бұйрыққа сәйкес «Локомотив» АҚ филиалы – Шу локомотив пайдалану депосының жүк тасымалдаушы электровоз машинисі Келдібаев Асқар «Қозғалыс қауіпсіздігі үшін» төсбелгісімен марапатталды.
Асқар Келдібаев 2003 жылы Алматы темір жол көлігі колледжін бітіріп, Шу локомотив пайдалану депосына жұмысқа орналасты.
Мәди Серіков, Керімхан Байдалиевтерге машинист көмекшісі болып сапарға шығып жүрді. Бір жыл жұмыс істеген соң
2005 жылы инженер-технолог болып ауыстырылды.
Жөндеуден шыққан электровоздардың жүрісі кепілді қашықтыққа жетпей сынып қалған жағдайда ақауын анықтайтын. Сөйтіп
жүріп, машинаның құрылысын жақсы біліп алды. Бұл жұмыс Асқарға қызық емес еді. Содан депо бастығына өзінің машинист
болғысы келетіндігін айтты. 2006 жылы көктемде Қарағандыдағы машинистер курсына жіберілді. Оқуын бітіріп келіп, алғашқы кезде көмекші, 2007 жылдың көктемінен бастап өздігімен машинист болып жүре бастады. Нұсқаушы-машинист Бахтияр
Айтуғановтан көп нәрсе үйренді.
2010 жылдың жазы. Күн ыстық. Шығанақтан Шуға келе жатқан болатын. Қасында көмекшісі Ерлан Жәкенов пен депо директорының орынбасары Дәукен Жұманов бар. Салмағы 6 мың тонна поезд Қарасай мен Қияқты ортасындағы өрлеу
жерге келіп қалған болатын. Аяқ астынан негізгі ажыратқыштың ортаңғы секциядағы индикаторы жанды.
Асқар поезды тоқтатып, диспетчерге хабарлады. Қызыл буферді жақты. Жағдайды анықтады. Тозығы жеткен аккумулятордың ішіндегісі күннің ыстығына шыдамай еріп кетіпті. Асқар істен шыққан батареяны ажыратып, тізбекті тура жалғады. Қозғалтқышты қосып көріп еді, істеп кетті. Диспетчерге бұзылысты жөндеп алғандығы туралы баяндады. Рұқсат алған соң қайтадан жолға шықты. Дәукен Жұманов Асқар мен оның көмекшісінің сауатты іс-әрекетін бақылап қана тұрды.
Жазда электровоздың кабинасының іші жүріс кезінде сәл де болса, салқындап қалады. Ал, тоқтап тұрғанда қапырық ыстықтан машинистер дем ала алмайды. Жұмыс істеп тұрған қозғалтқыш машинаны үнемі дірілдетіп (вибрация) тұрады. Бір тынбайтын шудан басың зеңіп қалады.
Өткен ғасырда жасалған локомотивтерде салқындатқыш қарастырылмаған. Соның өзінде де түнде, әсіресе таңға жуық ұйқы қысып кетеді. Сергек болу үшін желдеткіштерді ашып тастайды. Қыста да жетісіп тұрғаны шамалы. Жылытқыш қосып қойса да, кабинаның тесік-тесігінен жел ұрып тұрады. Сапардан келіп машиналарын тапсырған бригада алғашқыда тыныштықтан, есеңгіреп қалғандай болады.
2010 жылдың желтоқсаны. Жаңа жылдың қарсаңы. Асқар түн жарымға таяу Шығақтан шықты. Шуға дейін 180 шақырым. Жылдамдық – 60 шақырым. Айнала тастай қараңғы. Бурылбайталға кіре берісте қисықтан айнала, ылдилап келе жатқанда кабинадан басын шығарып, құрамды бойлай көз тастап еді орта тұстан ұшқын көрінді. Бірден тежегішті қосты. Поезд салмағымен итеріп барып, кіре беріс бағдаршамнан өте тоқтады. Дереу диспетчерге хабарласты. Көмекшісі Ерлан Жәкенов буферді жағып, қолына фонары мен балғасын алып, жерге түсіп құрамды бойлап кетті. Біраздан кейін: – Асқар! Таптым, – деп хабарласты. Бұл: – жөндей аласың ба? – деп сұрап еді, ол қолынан келмейтіндігін айтты. Асқар оны кері шақырып алды. Диспетчерге: – Өзім барып, көрейін, – деді. Келсе, тежегішті иіндік беріліс білікшесінің қалыбы башмағымен қоса төмен түсіп кетіпті. Рельс пен темірбетон шпалға соғылып, ұшқындатып келе жатқан сол екен.
Бағыттамалық бұрмаға жетіп ұрылғанда, көтеріліп барып вагонды аударып жіберуі әбден мүкін еді. Құдай сақтады. Лом салып жатып,
шығарып алды. Станцияға жеткен соң вагон қараушылар әп-сәтте айырбастап, қайта жолға салды. Асқардың еңбегі елеусіз қалған жоқ. Өткен жылы «Локомотив» АҚ президентінің Мақтау грамотасымен марапатталды.
2012 жылы 27 ақпан күні Асқар көмекшісі Қуат екеуі поезд қабылдап алды. Бұлар станциядан шыққанда сағат 16 болып қалған еді. Қарсы келе жатқан құрамдар зуылдап өтіп жатыр.
Шудан шыққалы үш сағаттай уақыт өтті. Қыстың қысқа күні батуға таяу. Поездың жылдамдығы 50 шақырым. Қарсы бағытта келе жатқан құрамды көрді. Ол өрге қарай, қисық бойымен келе жатыр. Бұл машинист Үрпебаевпен қолын көтеріп, белгі беріп амандасты. Қарап келеді. У-шу. Салдыр-сұлдыр. Вагондар зулап өтіп жатыр. Поездың соңынан санағандағы екінші вагонның қаптал рамасы
сынып, салбыраған ұшы бетон шпалға ұрылып, ұшқын шығып, шаң бұрқ-бұрқ еткенін көрді. Асқар жағдайды бірден түсінді. Қалғанының бәрі қалыптасқан қимылға ұласты. Рациямен құрам машинисі Үрпебаевқа апатты жағдайда жүріп бара жатқандығын, дереу тоқтау қажеттігін айтты. Ол: «Түсінікті» деді. Поезд жотаның үстіне шыға бере тоқтады. Қызыл буферін жақты. Машинист Үрпебаев поезд диспетчеріне хабарласып апатты жағдайда тоқтағандығын айтты. Бәрі эфирден естіліп тұр. Өзі депо кезекшісін болған жағдайдан хабардар етті.
Шығанаққа жеткенде ондағы әріптестері болған оқиғаны естіп үлгеріпті. Нұсқаушы-машинист, депо бастығы телефон шалып: «Жарайсың, Асқар, бір поезды апаттан аман алып қалдың», – деп ризашылықтарын білдіріп жатты. Сонда ғана барып, өз ісіне мән бергендей болды. Бойын қуаныш кернеді.
Локомотив бригадаларының демалыс үйіне барып, тынығып алды. Белгіленген уақытта Шуға қайтты. Екі-үш күн өткенде «Локомотив» АҚ басшылығынан Асқарды марапаттауға ұсыну туралы жеделхат келді. Содан көп өтпей Жамбыл жол бөлімшесінің директоры,
қалпына келтіру поезының, вагон шаруашылығының бастықтары, диспетчер, қауіпсіздік ревизорлары, депо директорының орынбасары – бас инженер Жұмағали Қапалбаев және Асқар Келдібаев пен көмекшісі Қуат Құсайынов, Ясин Үрпебаев пен оның көмекшісі Темір Нұрқақовтар қатысқан талдау өтті.
Сол оқиғаның алдында екі айда жол бөлімшесі аумағында вагондардың бүйір рамасының сынуымен байланысты екі рет төтенше оқиға орын алып, вагон жолдан шығып кеткен болатын. Асқар үшінші оқиғаның алдын алды. Шу локомотив пайдалану депосы басшылығы Асқар Келдібаевты поезд апатының алдын алудағы көрсеткен қырағылығы үшін «Қозғалыс қауіпсіздігі үшін» төсбелгісімен
марапаттауға ұсынды.
Көктем шыға Асқар отбасымен қоныс аударды. Өзі Алматы локомотив пайдалану депосына жұмысқа алынсам, жақсы болар еді, дейді.
Бірақ, әзірге орын жоқ. Алдағы уақытта, Асқар Келдібаев сияқты білікті
маманнның жұмыссыз қалмайтытына сенгіміз келеді.
Абат ТЕМЕН
Журнал «Транс-Экспресс
Казахстан»
«ҚТЖ-Жүк тасымалы» АҚ-ның барлық филиалдарында Халықаралық балаларды қорғау күніне арналған іс-шаралар өткізілді. Асфальтқа салынған ең үздік су...
«Астана» теміржол торабының кәсіподақ ұйымы «ҚТЖ-Жүк тасымалы» АҚ қызметкерлеріне саяси қуғын-сүргін және аштық құрбандарын еске алу күніне арна...
«ҚТЖ - Жүк тасымалы» АҚ Халықаралық Балаларды қорғау күніне қызметкерлердің балаларының арасында елорданың 20 жылдық мерейтойына арналған «Астан...